DAG 4 - En person du ser upp till

Skrivet den: 2012-04-17 - Klockan: 21:22:51 / Kategori: Allmänt / Direktlänk
CONNIE:
Asså jag har inte riktigt någon speciell person jag ser upp till, men det finns 3 personer som jag kommer på när jag tänker på denhär rubriken, och det är för det första mina föräldrar, dom gör alltid det mesta dom kan för att hela familjen ska må bra, som jag sagt tidigare så flyttade vi ju till Sverige när jag var 4 år, och det var mest för att min morfar var svensk och för att Sverige är ett bättre land än Argentina att bo i överhuvudtaget. Vi har bott här 2 gånger, eller ja, första gången i bara ett par månader hos en släkting i Uppsala. Men sen så bestämde vi oss för att flytta hit på riktigt, så då åkte pappa hit själv, och han skulle se till att vi fick ett bra hus att bo i och så, och det fixade han. Mina föräldrar är hjältar i mina ögon, dom kom hit som vuxna och lärde sig ett helt nytt språk för att vi 4 skulle få en bra framtid, dom började om ett helt nytt liv här, och medans så pluggade dom svenska, pluggade till nya jobb, och uppfostrade mig och min syster som var runt 4 och 8 år. Det är iallafall 2 personer jag ser upp till. Och idag när jag funderade på vad jag skulle skriva om, det var när jag kom hem, så slog det mig direkt, att en person som måste få plats här, det är Erika Jansson. Hon och jag nästan hatade varandra för 1 år sen bara för en skitgrej och vi kände inte ens varandra. Sen så när vi löst det blev vi allt bättre och bättre vänner, och nu kan jag inte tänka mig att jag en gång ogillat henne så mycket, och jag skulle inte kunna tänka mig att leva utan henne. Hon är en så otroligt stark tjej, som jag tror, eller iallafall har fått mig att verkligen tänka om, om allting, jag kan inte ens förklara hur otrolig hon är för jag kan inte sätta ett ord som förklarar det, men riktigt jävla bra iallafall, och även fast hon kanske inte har det så himla lätt just nu, så vet jag att hon klarar sig genom det, och det är därför hon är en så speciell person för mig, och som jag verkligen ser upp till. ♥


EMMA:
Visst är det någon jag ser upp till, bara de att jag inte riktigt kommer på nån speciell just nu, klart man lixom ser upp till sina föräldrar, kompisar osv, men inget speciellt med de, för så är de väl oftast väl?
Så de tänker jag inte skriva om nu iallafall, men de är väl mina närmaste och min mamma, pappa, å lillebror jag ser upp till, helt klart!



Ja å broor ♥
Kommentarer
Postat av: EMMZA

sötnosar!<3

2012-04-18 @ 09:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0