DAG 1 - Berätta om dig själv

Skrivet den: 2012-04-14 - Klockan: 14:23:25 / Kategori: Allmänt / Direktlänk
CONNIE:
Jag heter egentligen Constanza Lacorazza, men jag har kallats Connie sen jag va typ 1-2 år, så alla känner mig som Connie haha. Men jag bor i den lilla staden Östhammar, ungefär en timme från Uppsala och 20 minuter från Öregrund! Jag kommer från Argentina som ligger i Sydamerika och pratar både spanska och svenska flytande. Jag har en mamma, en pappa, en syster som inte bor hemma, en hund och en katt! Jag har bott i Sverige i 9 år och 4 månader, var alltså 4 när jag flyttade hit.
Jag har inte riktigt någon bästa vän eller så, men dom som står mig närmast och vet mest om mig är nog Emma Eriksson, Alice Molin och Oscar Cruz.
Jag fyller 15 år den 13 maj, och kommer va på konfaläger i Stockholm då haha..
Jag spelar innebandy i IBK Östhammar F97 som målvakt men ska nog byta till Alundas juniorer eller va dom nu heter heh.. Men jag är annars väldigt VÄLDIGT lat haha, jag tänker seriöst som en tjockis :(
Jag går i 8d på Frösåkersskolan, världens fulaste skola typ haha. Har spanska som språk och det tycker som flesta är orättvist men kiss my ass :D
Jag är typ social med hela världen, folk uppfattar mig oftast som störd tror jag eftersom jag har väldigt lätt att göra bort mig, och jag bryr mig inte så mycket heller så då gör jag väl en hel del galna saker.. Kan även tala om att det första folk säger när dom träffar mig ALLTID är "fan va kort du är!" haha med tanke på att jag är typ 157 cm (a) Jag har faktiskt väldigt lätt för att skaffa nya kompisar, brukar inte va nåt problem vad jag vet haha!
Jag hatar att vara i Östhammar på helgerna för de är oftast dötråkigt, så därför drar jag antingen till Uppsala eller Örbyhus så ofta som jag kan och träffar folk! Tänker fan flytta från Östhammar helt seriöst, va nära att vi gjorde de för några månader sen men inte fan gjorde vi det..
Jag kan faktiskt spela cod, men inte cs, fifa, nhl eller va de nu heter.. Även fast jag säger de........ Jag har en svart iPhone 4S som jag fick av mamma å pappa för nån månad sen, åååååh jag är fortfarande kär i den ♥♥♥
I sommar ska jag åka flygplan för första gången sen jag flyttade till Sverige (haha skämmigt jag veeet), ska till Italien i 2 veckor, woopwoop jag kommer bli negroooo! Jag har typ bott i 9 hus, i 3 olika länder! Argentina, Spanien och Sverige!

haha supertaggad tjej inför singelparty 3!


EMMA:
Ah, jag heter då Emma Eriksson, jag är 14 år, fyller 15 år i oktober, skit sent, vet, asdrygt!
Jag har bott här i Östhammar i hela mitt liv, därför har jag haft ett ganska tråkigt liv..
Nejdå, helt okej faktiskt, visst, Östhammar är värsta hålan, men hur tråkigt hade de vart utan alla mina kompisar?!
Mina intressen är innebandy och ridning, just nu när innebandyn inte håller på, så spenderar jag väldigt mycket tid i stallet, med min bebis Swempa. Båda sakerna är riktigt kul, och något jag skulle vilja komma riktigt långt i!
Jag spelar innebandy i laget IBK Östhammar F97/98 där har jag nr 31 hihi, vi har spelat 2 säsonger, varit i Falun på cup 2 år irad, och spelat i en serie, varken cuperna eller serien har gått särskilt bra, men vi har blivit så mycke bättre, helt sjukt, lag i våran serie har sagt det, och vi har märkt de oxå!
Från att förlora med 11-1 mot Storvreta i början av serien, till att förlora med bara 1-0 mot dom i slutet, stor skillnad!
Dock så kom vi sist i serien, för att vi gick in med för bra självförtroende några av matcherna, haha, å då går de inte bra alls..
Har också gått på fotboll sen jag var 5 år, men slutade denhär säsongen, för att de blir för mycke, och för att de är sjukt tråkigt jämfört med innebandy !
Jag går också på Frösåkersskolan, i klass 8C - pratigaste klassen i skolan! Tjoho på de!
I den klassen går jag med 4 andra tjejer, och 20 killar, riktigt jobbigt, men så jäkla skön klass så de är inte sant!
Jag är för det mesta över social via internet osv, och skit blyg i verkligheten, ur jobbigt, pratar nästan aldrig när jag träffar helt nya människor, haha..
Mina bästa kompisar och dom som jag litar på mest heter Connie Lacorazza, Linn Svanberg, Emma-Louise Eriksson och Pernilla Persson, alla dom betyder enormt för mig, och finns för mig, dag som natt!
Ehm, vet inte riktigt vad jag ska skriva, haha.. Min familj består av Mamma, pappa, å lillebror, lagom skönt sådär! Har haft 2 hamstrar förut, men dom dog.. </3
Jag är 158 cm "lång", har krympt 2 cm på några månader, förstår inte!
Så nu känner jag mig askort, för alla växer ifrån mig, har typ stannat här.. De är väl tur att Connie är typ lika lång, så kan vi bli retade tillsammans ♥♥
Sen så har jag ur dåligt självförtroende emellanåt, ibland är de hur dåligt som helst, då tar jag bara åt mig dåliga saker folk säger, och ibland är de typ, för bra, då tar jag bara åt mig bra saker nån säger, haha, knäppt..
Jag har hur torr humor som helst, skrattar åt saker som ingen annan tycker är roligt typ, bara mina närmaste förstår min humor, och min pappa, vi skrattar nästan alltid, as kul :D
kände att de blev för mycke onödig å tråkig info, så ni får nöja er med detta !


Vet att mina oranga tapeter är urläckra ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0